Her şeyden bir şey

161017 | Sağlıklı Yaşam-1

Herkese merhaba arkadaşlar. Size 3 haftadır hayatıma dahil etmeye çalıştığım bir şeyden bahsedeceğim. Sağlıklı yaşam.

Yaz tatiline girmeden önce 1.55 boyunda 56 kiloda bir kızdım. Yaz tatilinde her ne kadar zayıflamaya çalışsam, diyet yapsam da yaz tatilinden 4 kilo alarak çıktım. Haliyle boyum kısa olduğu için çok çabuk fark ediliyor ve benim üst bölgeme göre bacaklarım daha kalın. Bu yüzden hayatımın her kısmında kilo sorunum oldu özellikle ergenlik döneminde. Her neyse. Okul açılınca hem spora hem diyet yapmaya başladım fakat bu da öyle uzun sürmedi. İlk haftadan sonrası yok galiba. Yiyorum ama aynı anda kilomu da düşünüyorum fakat yine de yemeye devam ediyorum. En son 3 hata önce dedim artık dur. Nereye kadar böyle. Benim zaten okul açılmadan önce de planım yılbaşına kadar 50 kiloya ulaşmaktı. Öyle 2 haftada 5 kilo gibi bir hedefim yoktu zaten. Neyse işte baktım zaman daralıyor. 2 ay kalmış yılbaşına ve ben sadece 1 kilo verebilmişim. En büyük ilham kaynağım Pinterest’e girdim ve egzersiz programı bakmaya başladım. Ama ne biliyim birebir uygulamak için değil. Sadece hangi hareketleri yapabilirim, ne kadar fazla yapabilirim, kim neleri yaparak ne kadar sürede ne kadar kilo vermiş vs. gibi şeyleri bakmak için.

Sonunda kendime bir program hazırladım ve her gün ne zaman boş zamanım varsa yaptım. Hatta bu zamanlarda oda arkadaşlarım da benimle beraber yapmaya başladı. Abur-cubur, ekmek vs. artık tüketmiyorum. Şekerli gıdalara elimi bile sürmüyorum. Yurtta kaldığım için hafta içi full yemekhanede yiyorum ve bilirsiniz bunlar artık klasikleşmiş, makarna, pilav, yağlı yemekler falan oluyor. Kantin zaten daha beter fastfood üzerine kurulmuş. Bu şartlar altında sağlıklı beslenmek zor oluyor. Bende yemek çok yağlıysa çatalla yiyorum ya da çorba içiyorum, yoğurt yiyorum. Ara öğünlerde her zaman kek&meyve suyu ya da poğaça&ayran veriliyor ve bunun verildiği saat akşam 8.30. Ne kadar yaralı olduğunu siz düşünün. Kek filan olunca bunları arkadaşlarıma veriyorum ama henüz poğaçadan vazgeçemedim. Her neyse çok fazla ayrıntıya girdim. Genel olarak bu şekilde besleniyorum.

Spora gelecek olursak bu aralar Samsung Health’in programlarından ”Tabata 4 dakikalık başlangıç yağ yakma” programını uyguluyorum. Youtube’da da çok güzel videolar var istediğiniz her bölge için bazen ekstra onlardan yapıyorum. Bir çok yere yürüyerek gidiyorum. Ve küçük bir tablo oluşturdum her gün egzersiz yapınca tik atıyorum. Bu şekilde.

Şu an kaç kiloyum bilmiyorum. Evde ya da yurtta herhangi bir tartı yok. Eczanelerde filan tartılıyorum genelde. En son tartıldığımda -ki bu da 2 hafta önce- 3 kilo vermiştim. Ama şöylede bir şey var sayıların önemi yok. Aynada kendini nasıl beğeniyorsan o yeter yani. Ben 50 kiloya ulaşınca istediğim gibi görüneceğimi düşündüğüm için böyle.

Bu düzeni istediğim kiloya ulaşana kadar değil, devamında da uygulamak istediğim için burada anlatıyorum ve en azından biraz da zorunlu hissedeyim diye. Bundan sonra 2 hafta da bir bu konuda yazı yazıp nasıl gelişmeler olduğunu yazacağım. Blog hakkında da yeni yazı fikirlerim var. En yakın zamanda tekrar görüşeceğiz. xx

Instagram’dan takip edebileceğiniz hesaplar:

@sedaaltiin_

@kayla_itsines

@bodyonkorea

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s