Her şeyden bir şey

Niçin çalışmalıyız? & Kötü düşünceler vs.

tumblr_o76hr0Xl5M1r1arpmo1_540.png

Hayatta hepimizin bir amacı var. Yoksa bile olmalı. Dünyaya bir kez geliyoruz ve bu yaşadığımız kısa ömrümüzde boş boş durmak, her bir şeye üzülmek, sürekli etrafımızdakilerle kavga etmek, tüm gün uyumak, sürekli bahane üretmek vs. gerçekten gerekli mi? Neden sürekli kendimize zarar verecek şeyler yapıp duruyoruz? Neden sürekli kötü şeyleri düşünüp bizi mutlu edebilecek şeylere odaklanmıyoruz? Çok şükür ben bu durumdan kurtuldum. Eskiden sürekli “Neden bende onun gibi değilim? Neden benim onlar kadar güzel kıyafetlerim yok? Neden ben gezip tozamıyorum? Neden sürekli ders çalışmalıyım? Neden istediğim kadar para harcayamıyorum? Neden daha zayıf değilim?” diye düşünüp dururdum. Sürekli bi’ isyanlardaydım. Kurtuldum. Hepsinden kurtuldum. Tabi hala zayıf değilim ama onun için de spora başladım. Sağlıklı beslenmeyi de bi’ oturtabilsem hallolacak. Bu hayatta her şeyin bir çözümü var.Asıl konumuza dönelim. O bahsettiğim gibi düşünmekten niçin kurtulmalıyız ve nasıl kurtulabiliriz onu anlatacağım.

tumblr_n7uj82QECR1tfpz4go1_1280.jpg

Öncelikle niçin kurtulmalıyız? Kurtulmalıyız çünkü etrafımızda onca sorun varken bana o saçma sapan sorunlarımız gerçekten de saçma sapan geliyor. Düşünün. Ülkemizde teröristler onca can, mal kaybına sebep oluyor. Yüzlerce şehit verdik ve vermeye devam ediyoruz. Yakın zamanda ülkemizde referandum oldu. Referandum yüzünden birbirini öldüren insanlar oldu. Ne bileyim her gün çeşitli sebeplerden dolayı onlarca çocuk, kadın, erkek ölüyor. Bir sürü şey var. Yüzlerce çocuk cinsel istismara uğruyor. Yüzlerce kadın tecavüz ediliyor, öldürülüyor, eşleri tarafından darp ediliyor. Erkekler, hayvanlar bile tecavüze uğruyor. Ve bunları yapan insanlar basit bir şekilde bile cezaları azaltılabiliyor. Daha sayamadığımız onlarca şey. Bunlar aklıma ilk gelenler.

tumblr_muwf9vvgJ11s9oh9eo1_1280.jpg

Peki bunların olmasını kim engelleyecek? Tabii ki biz gençler. Bunların olmasını eminim hiçbirimiz istemiyoruz. Peki ne yapmalıyız? Birçoğumuzun nefret ettiği şu okul, dersler filan var ya onlara sıkı sıkıya sarılmalıyız. Sürekli kendimizi geliştirmeliyiz. Hani derler ya ” İki günün birbiriyle aynı olmasın.” aynı öyle olmalıyız. Her gün yeni bir şeyler öğrenmeliyiz, yapmalıyız. Bi’ düşünün. Her gün aynı şeyleri yapmaktan sıkılmıyor musunuz? Öğlene kadar uyumaktan, günün büyük bir bölümünü telefonla, bilgisayarla ya da dizi izleyerek geçirmekten sıkılmıyor musunuz? Tamam telefon, bilgisayar güzel şeyler ama verimli bir şekilde kullanırsak. O ne yapmış, bu ne yemiş, kim nereye gitmiş vs vs bunlara bakarsak emin olun acınacak haldeyiz. Tamam bakarsın arkadaşın nereye gitmiş, n’apmış diye ama bu yüzden saatlerini harcarsan büyük bir sorun var. İlla telefonla, bilgisayarla mı uğraşacaksınız. Açın makale okuyun, bir şeyler araştırın yararlı videolar izleyin. Yabancı dizi, film de izliyorsunuz. İyi, güzel diliniz gelişiyor. Ama haftada 1 sezon bitiriyorsanız, gece geç yatıyorsanız, ders çalışmaya çok az zamanınız kalıyorsa bir sorun var. Her şey dozunda gerekli.

IMG_9296.jpg

Peki bu düşüncelerden nasıl kurtulabiliriz? Ben bu düşüncelerden kendimi geliştirerek kurtuldum. Yararlı şeyler öğrenerek. Kitap okuyarak. (Ama bana yararı dokunabilecek kitaplar okuyarak. Bundan başka bir yazıda bahsedeceğim.) Ülkemin sorunlarıyla daha çok ilgilenerek kurtuldum. Ailemi düşünerek kurtuldum. Emin olun aileniz görmeseniz bile sizin için çok uğraşıyor. Sürekli sizi kısıtlıyor, sürekli sizi zorluyor gibi düşünseniz de bunu sizin için yapıyorlar. Hangi aile çocuğunun okuyup iyi yerlere gelmesini istemez? Size ders çalışmanız için yaptıkları baskı sizi düşündükleri için. Bunun farkına varın. Kendinizi düşünmüyorsanız ailenizi düşünün. Sizin için yaptıkları fedakarlıkları düşünün. Eminim aranızda ‘Benim ailemin bana faydası yok. Her şeyimi kendim yaptım/yapıyorum.’ diyenler vardır. Öyle düşünen insanlar tanıyorum çünkü. Eğer sizde öyle düşünüyorsanız bi hafızanızı yoklayın. Hiç mi sizin için bir şey yapmadılar?

21771648821_a8d31052b1_o

Uzun zaman sonra, eski yazılarımla pek ilgisi olmayan, uzun bir yazı geldi. Belki anlatırken konu dışına çıkmış olabilirim. Saçmalamış da olabilirim. Ama bunlar benim düşüncelerim ve her zaman aklımdan geçen şeyler. Ben ülkem ve ailem için çalışıyorum. O şekilde motive oluyorum. Bunu bu şekilde size aktarmak istedim. Bir sonraki yazıda görüşürüz. Kendinize iyi bakın. 🙂

Bir Cevap Yazın

